lördag 20 mars 2010

Falskt alarm!

Jaha då har vi varit uppe på förlossningen och vänt då.. Det började med att vattnet gick på mig kl halv 5 imorse men detta visade sig inte alls vara det "riktiga" vattnet.

Jag vaknade halv 5 och var på väg till toaletten, precis utanför toaletten börjar det rinna rejält nedför benen på mig och splash ner på golvet. Genomskinligt vatten ungeför en halv liter uppskattade jag & K det till. Jag ringer förlossningen och de säger att vi ska vänta tills värkarna kommer med jämna mellanrum eller så ringer vi tillbaka under förmiddagen. Vi känner oss uppspelta men försöker sova lite till..

Men.. ingenting händer förutom att jag får rejäla sammandragningar från och till så vid kl 11 ringer jag in igen och de vill att vi kommer in för kontroll. Vi tar det lite lugnt och fixar iordning oss och det sista i väskan ifall vi ska få stanna kvar.

När vi kommer in till förlossningen så kollar de ett ctg, feber och blodtryck på mig först och vi får reda på att det inte alls behöver vara vattenavgång det handlar om.. Okej, men hur ska vi veta det när det verkligen var vatten och rejält med det också?? Så en läkare undersöker mig och de konstaterar att det inte är vattenavgång. Utan det som hänt är att när livmodertappen börjar luckras upp så kan det samlas vatten runt den som sedan kommer ut. Detta har inte alls med det riktiga fostervattnet att göra. Jag har aldrig hört talas om detta förut! De konstaterade att bebis mår bra därinne i magen och det är ju skönt att veta!

Så.. nu är det bara att vänta igen.. Det som är positivt är ju att nu vet vi att något är på gång men det var omöjligt för läkaren att säga när det drar igång på riktigt! Vi fick order om att ta det lugnt och äta nåt riktigt gott ikväll så det ska vi snart göra här!

Hoppas ni har en mysig lördagskväll vänner!

4 kommentarer:

  1. ojoj då kanske de snart är något på gång, ligger i startgroparna och bara väntar ännu mera nu då´. Men de är ju bra att ni har fått ett provsmak på att få åka till BB iallafall.
    Jag har väntat på din uppdatering hela dagen och tänkt att nu är de nog fasiken dags.haha
    Trevlig helg! Ha de gött.
    Kram Kattis

    SvaraRadera
  2. Nu du Tessan skall du se att ni snart får träffa ert lilla underverk, det verkar inte vara alltför långt borta. Lova att du uppdaterar oss så snart hon är ute,så snart du orkar dvs hihi.
    Njut av goda maten och kvällen, snart är ni tre :)
    Kram Ulle

    SvaraRadera
  3. Ja se nu drar det ihop sig... eller snarare tvärtom...Hahaha!

    Heja heja heja!

    SvaraRadera
  4. ojojoj drama ! Snart är du nog mamma :)

    SvaraRadera