onsdag 11 augusti 2010

Trött, tröttare, tröttast...

Så som det sistnämnda känner jag mig idag.. Mår nästan illa så trött är jag! Anledningen? En liten dotter som har vaknat flera gånger per natt nu två nätter i rad. Hon har varit svår att få att somna och sen när hon väl somnat runt 22.30-23 så sover hon fram till kl 3, sen vaknar hon kl 4, lite efter kl 6, sen kl 7 igen och så kl 8 och då var det färdigsovit tyckte hon! Ikväll ska vi ge henne en dubbel smakportion gröt efter amning runt 20-21 tänkte vi och se om det hjälper.. För hon vill ju tutta varje gång hon vaknar så hon måste ju vara hungrig!? Hon kanske inte blir helt mätt på bröstmjölken på kvällarna/nätterna längre? Ni som känner igen detta får gärna dela med er! Som sagt.. trött är jag..

Kalles födelsedag igår var mysig! Klara och jag bjöd honom på lunch som sagt på Vero. Sen gick hon och jag och hängde med ett helt gäng mammor och bebisar på ett fik i över två timmar! Kalle hade fått välja vad hon ville ha till middag och gissa om jag tyckte det var skönt när han sa att han ville ha pizza från Napoli!? ;) Hade ställt in mig på att han ville ha värsta middagen! Hihi!

Nu sover min lilla tjej ialla fall i sin spjälis. Ska väl tillägga att hon inte heller vill sova så mycket på dagarna. Idag har hon sovit en gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen och båda gångerna i max en halvtimme. Nu när hon somnade var hon riktigt övertrött, men då hade jag också försökt trötta ut henne och lekt med henne på filten ett bra tag! Ska bli intressant att se hur länge hon sover denna gång! Kanske hennes mamma hinner vila i mer än 2 minuter denna gång! ;)

Nähä nu vaknade hon visst..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar