måndag 2 augusti 2010

Hänt sen sist!

Jag har varit dålig på att blogga sista tiden, dels pga att föräldrarnas internet har strulat och dels pga att vi haft en massa annat skoj att göra så det har helt enkelt glömts bort!

Imorgon åker vi ialla fall tillbaka till Karlstad igen! Det är med blandade känslor såklart.. Det ska bli skönt att komma hem till sitt eget samtidigt som jag älskar att vara i Västervik! Om man ändå kunde dela på sig..

Igår hade vi namnkalaset för Klara här i Västervik. Det blev hellyckat! 20 vuxna och 7 barn var vi! Vi hade en egen ceremoni först då Kalle prata om bl a betydelsen av hennes namn, Klara=berömd och Therese=jägarinna. Så Klara kommer med andra ord bli en berömd jägarinna! ;) Emelie sjöng även två sånger, Det gåtfulla folket och Älskade barn! Älskade barn är en helt underbart fin sång som både Kalle och jag tyckte passade helt perfekt! Jag ska lägga ut en länk så ni kan lyssna på den senare i veckan (orkar inte just nu känner jag..) Inte ett öga var torrt när söta Emelie sjöng den så fint för Klara! Tack gumman! Vi tog inte några kort själva under dagen utan hade en egen "fotograf" som fotade hela tiden, så när vi får korten från B så kommer jag lägga ut några här på bloggen. Min systers kille J filmade också under dagen så det blir kul att titta på också! Och såå fina presenter fick hon vår lilla älskling. Bl a halsband, armband, pengar, presentkort, silversked, Min första bok, kläder, Barnkammarboken-Godnattvisor, Grimms bästa sagor, Tummen servis och bestick mm.

Nej nu ska jag ta och sova lite. Vi åker ganska tidigt imorgon! Lovar att uppdatera denna blogg mer frekvent när jag är hemma igen! God natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar