söndag 6 mars 2011

Läggdags för länge sen...

.. men jag har fastnat här vid datorn.. som jag ofta gör! Men det är ju gött med lite egentid också. Skruttan somnade lite sent ikväll igen, halv tio, så vi får se om hon sover lite längre imorgon bitti. Imorse tog mamma henne på morgonen efter hon slutat jobbet (hon jobbar nätter) så jag fick sova en stund till, det är guld värt!

Idag har det varit fantastiskt väder här i Västervik! Runt 4-5 plusgrader och strålande sol! Så pappa, klara och jag har varit ute och promenerat och även varit i leksaksaffären där jag hade ett tillgodokvitto sen i julas! Så Klaris har fått en bok, ett litet pyssel, en platta med bultar som man slår ner med en hammare (svårt att förklara men ni vet nog vad jag menar) och även sin första lilla docka! Den är hon riktigt förtjust i och hon har redan pussat den en massa gånger och även matat med majskrokar! ;) Min dotter älskar nämligen att både pussas och mata en! :) Godingen!

Sedan gick vi hem till moster och åt lunch och busade! Dock såg vi inte mycket av klaras kusiner.. Elias (11 år) hade dejt med sin tjej, de skulle fika och gå på bio, såå sött! Och Anton han hängde vid tv-spelet nästan hela tiden! Men det är kul att se att Klara blir så glad så fort hon ser dem nu! Hon känner igen alla här hemma trots att hon inte träffar dem så ofta!

Det händer så mycket med lilla älsklingen nu! Hon lär sig nåt nytt varje dag! Det som gäller nu (förutom high five och en massa pussar) är att hon säger "Däää" till allt och alla och pekar! Hon har lärt sig mormor och morfar nu också och även Johan och Anton pekade hon på och sa Däää när vi var där. Hon vet vart lampan är (såklart) och pekar med sitt lilla finger och säger Dää och i sin bok pekar hon på den lilla musen som gömmer sig på varje sida och säger Dää när vi frågar vart musen är! Det har inte kopplat för mig än hur mycket hon faktiskt kan och blir stolt som en tupp varje gång hon gör något nytt! Härliga underbara unge! Hon blir även mer och mer djärv när det gäller gåendet. Bara på två-tre dagar har hon velat gå mer och nu går hon även när jag håller henne i en hand bara. Hon blir mer och mer stadig för varje dag. Ska bli så spännande att se när hon tar sina första steg! :)

Nej nu måste jag faktiskt gå och lägga mig.. mamma ville ta klara en stund imorgon när hon slutar jobba också så jag får sova lite längre, härligt!

Nattinatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar