torsdag 2 september 2010

Kiropraktorbesöket!

Som jag skrev i tidigare inlägg så var jag hos kiropraktorn i onsdags. Jag har nu i ca 3 månaders tid haft så j...a ont rent ut sagt i min ischiasnerv. Det har kommit och gått men nu på sista tiden har det blivit värre och ibland har jag haft så ont så att jag nästan börjat gråta. Men så äntligen tog jag tag i problemet och bokade tid hos Karlstads kiropraktorklinik! Herreguuud vad nervös jag var där jag satt i väntrummet!! Jag bävade för att kiropraktorn skulle knäcka mig i nacken, det verkar döläskigt! Ialla fall, kiropraktorn jag fick (tror han heter Gunnar..) var kanonbra! Först ställde han en massa frågor och sedan undersökte han hela mig! Han kollade reflexer, muskelstyrka, blodtryck mm. Det jag har är falsk ischias (hade inte den blekaste aning om att det finns något som heter så men men) och det är bättre prognos än om jag skulle haft "riktig" iscias. Han märkte även att min vänstra sida (den sidan där jag har ont) är svagare och att bäckenet är lite vridet och trycker på ischiasnerven. Så nu ska jag gå till Gunnar (om det är så han heter) 2 ggr i veckan i 3 veckor och även till sjukgymnasten vid ett tillfälle och förhoppningsvis kan han hjälpa mig med detta! Ska bli gudomligt skönt i så fall! Och! Han knäckte mig i nacken, men det var inte alls så läskigt som jag föreställt mig! Jag har fått mig ännu en läxa, jag ska inte vara spänd och nervös inför sånt jag inte vet något om! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar