tisdag 8 juni 2010

Hänt sen sist!

Ja vad har hänt sen sist jag skrev!? :) Igår var jag och Klara en sväng på mitt jobb och hälsade på! Det var några nya ansikten där nu i och med att vi är flera stycken som gått eller snart ska gå på mammaledighet, det smittar liksom av sig på mitt jobb! ;) Sedan träffade vi L och sötaste S och tog en (snabb)fika i museiparken! Mysigt! Där ammade jag också bland uppklädda studenter som fotades för balen! Haha hoppas inte att jag kom med på nåt kort bara! ;) Sedan bar det av hemåt där K lagade spagetti och god köttfärssås! Han drack vin och jag drack det alkoholfria rosévinet jag hade kvar sen i lördags. Det kan jag rekommendera er alla ammande mammor eller gravida som läser denna blogg! Helt ok faktiskt för att vara alkofritt, det heter Eisberg. Det ska drickas i helgen när vi ska grilla hemma hos päronen! :)

Idag har Klara och jag varit ute på promenad och sedan blev det vägning på BVC. Lillfisen hade bara gått upp 180 gr på två v, hmm.. det var inte mycket tyckte jag. Imorgon ska jag ringa och prata lite med bvc-tanten tänkte jag. Hon sover ju vääldigt länge om nätterna, visst är det skönt men jag tycker att hon sover lite väl länge ibland.. som inatt, jag ammade henne kl 20.30 och hon somnade runt 22.30 och vaknar inte förrän 05.30 och är då vrålhungrig! Jag tror inte på att väcka henne på natten och amma heller för då blir hon nog bara grinig.. svårt detta! Och vad man oroar sig hela tiden! Får hon i sig tillräckligt? Är min mjölk tillräckligt fet? Men hon är ju såå nöjd mellan måltiderna och skrattar och "pratar" hela tiden så.. Hon går kanske bara helt enkelt upp långsamt i vikt... Nån som känner igen detta?

Oj det blev ett långt inlägg! ;) Skönt att skriva av sig lite ibland också.. Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Du ska inte oroa dig för hennes vikt, hon går upp och växer! Bara hon är nöjd vännen, så jag tror att du har grädde i pöppera! Så väck inte det barn som sover, det hade jag aldrig gjort... En annan har ju typ (nästan) slutat amma och ger ersättning på heltid. Hon behöver ju ersättnig för att gå upp i vikt vår lilla tjej..men det funkar, förutom att hon spyr upp nästan allt efter varje måltid, och även däremellan...stackars liten..
    Annars är det bra :-)
    Vi ska till K-D i morgon och träffa Lina, känner du för en fika?! Jag smsar dig!
    KRAM så länge!

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där med "mjölk-oro". Jättejobbigt.. Jag är precis likadan!

    Kul att vi stötte på er på bvc idag. Tråkigt bara att Lilly var vansinnig just då. Hon gillar inte att bli väckt.. Lik sin mor.. haha! Goa Klara var så fin och snäll så! :)

    SvaraRadera
  3. Men lilla fin... Är allt bra... låt det vara bra! Det blir fint.. Mår de inte bra.. Ja de säger de till!! Lita på desmå liven, de är gjorda för att hålla ett par år!!! Kram vännen

    SvaraRadera