onsdag 21 april 2010

Nytt BVC-besök!

Idag blev det ett extra BVC besök, sköterskan ville kolla upp Klaras vikt lite mer. Nu hade hon gått upp 90 gr på en vecka och väger nu 4140. Kanske lite lite som sagt men hon är ju lite rund o go som sköterskan sa! :) Vi ska dit på måndag en snabb sväng och kolla vikten igen. Det kan bero på amningsnapparna jag använder, de gör att mjölken inte rinner till lika mycket tydligen som det gör med bara bröstet. Klara har ju haft lite svårt med sugtekniken och jag har använt amningsnapp för er som inte vet om det, i helgen började hon ta enbart bröstet! Men igår hade jag väldigt ont i bröstvårtorna och har fått haft amningsnapparna igår o idag för att de ska få vila lite. Vad kan det bero på, nån som vet? Jag tyckte att hon sög rätt, svalde och blev mätt.. Kan hon ha sugit för hårt tror ni? Jag ska ialla fall testa nu på eftermiddagen utan napparna och hoppas att det funkar!

Igår släppte så äntligen navelstumpen också! :) Så nu har hon en söt liten navel mammas älskling! Sköterskan sa att det såg ut att ha varit en tjock o go navelsträng! Haha det var säkert därför hon ville vara kvar så länge inne i magen, hon hade det varmt och gött och fick bra med näring därinne! :)

Kram från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar