tisdag 27 april 2010

Dålig uppdatering!

Nu får jag skämmas lite som inte skrivit något i bloggen på 4 dagar!! Dagarna går ju så fort får jag skylla på! ;)

Vi har det bara bra, helgen var lugn och skön! Klara har börjat tutta på bara bröstet nu och det är jätteskönt! Inga fler plastiga amningsnappar! :) Vi var på BVC igår och vägde henne en extra gång pga att hon gått upp lite dåligt i vikt. På 5 dagar hade hon nu gått upp 80 gr till 4220 vilket fortfarande är lite lite.. Men sköterskan tyckte vi skulle avvakta nu och se om en vecka, förhoppningsvis går hon upp mer nu när hon bara tuttar på bröstet. Annars kommer vi kanske behöva ta till ersättning.. Hon äter ju duktigt och verkar nöjd efteråt, kan det vara så att det är min mjölk som inte är så näringsrik? Nån som vet ifall det kan vara så att mjölken kan vara olika "fet" eller finns det bara en sorts modersmjölk? Hoppas ni förstod vad jag menade nu.. ;) Men hon går ju ialla fall upp i vikt och det är ju bra om man ser det så..

Igår kväll badade vi igen! Hon verkade tycka att det var lika skönt denna gång! När vi tog upp henne ur badet så skrek hon denna gång också, verkade inte som hon ville komma ur badet! :)

Just nu sover hon i vår säng men snart är det nog matdags skulle jag tro! Bäst att hoppa in i duschen innan hon vaknar! :)

Ha en skön tisdag mina vänner! Kram på er!

1 kommentar:

  1. Hoppas det tar fart med viktuppgången. Ja, mjölk kan vara olika fetrik från mamma till mamma, men de flesta mammor har tillräckligt till sina bebisar. Jag tror inte det är fetthalten, utan snarare så att hon behöver tutta igång produktionen ordentligt. Tänk inte så mycket på det, eftersom Klara är nöjd - lev som vanligt och erbjud bröstet ofta, så ska du se att det löser sig. Kram!

    SvaraRadera