torsdag 11 februari 2010

Föräldrautbildning!

Idag har K och jag varit på föräldrautbildningen för första gången. I min grupp går även min kollega L och hennes M, jätteroligt att vi kom i samma grupp! Jag kände även igen en tjej till i gruppen, det var kul! Idag gick barnmorskorna igenom förlossningens olika faser och vi pratade även om smärtlindring. Sist fick vi se en förlossningsfilm, jag tyckte det kändes lite jobbigt först men den visade sig vara hur fin som helst! Sån förlossning vill jag också ha! Självklart bölade jag som en liten gris när bebisen föddes och den fick komma upp på mammans bröst. Svårt att föreställa sig känslan precis efter bebisen kommit ut, åhh vad jag längtar!

K har åkt tillbaka till konferensen på Loka Brunn så jag är ensam hemma en kväll till, men imorgon kommer han hem! Är lite ovant att sova själv tycker jag, sover väldigt dåligt när han inte är hemma..

Nej nu ska jag äta lite mer glass tror jag! Ett tips: Icas Trippel chokladrippel med vit och ljus choklad toppad med mörk choklad och chokladsås! Underbart för en chokladälskare som jag! :) Kram!

3 kommentarer:

  1. Ja, det är en underbar känsla när bebisen kommer upp på magen! Det går inte att beskriva! :)
    Mmmm...låter som en jättegod glass du har hittat, måste verkligen testa den!
    Ha en bra helg! Hälsa K! Puss

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. oj då nu blev det nått knepigt här...tomas har tydligen mixtrat med datorn så att ett visst namn kommer upp :)

    SvaraRadera