tisdag 19 januari 2010

Koll på förlossningen!

Denna dag blev inte riktigt som jag tänkt! Jag vaknar och går på toaletten och märker att jag har lite bruna blödningar. Så jag ringer min bm som kontaktar förlossningen och de tycker att vi ska åka in för koll för att vara på den säkra sidan. Så vi åker dit och träffar en jättegullig bm som tar in oss i ett förlossningsrum. Därinne blir jag uppkopplad med band runt magen som mäter bebisens hjärtslag och puls och även ifall jag har några sammandragningar. De kollar även min puls och blodtryck som är bra.

Jag får ligga där på sängen i ca en halvtimme och både K och jag tycker att hennes hjärtljud är så rogivande så vi nästan somnar båda två! :) Allt ser i alla fall jättebra ut och vi får även träffa en gullig läkare som vi pratar med. Hon tycker inte att det behövs någon mer undersökning i och med att blödningen är så liten. Ifall jag får ont och mer blödning så ska vi åka dit direkt.

Det känns jätteskönt att ha varit och kollat upp det och de var så gulliga på förlossningen så det ger en bra känsla inför nästa besök! Och nu vet vi ju även vart förlossningen ligger! :)

1 kommentar:

  1. Vad härligt att ni fick komma in och att de kollade upp er! Visst är hjärtslagsaparaten mysig? Man saknar det där ljudet så när bebis kommit ut när man hört det under hela förlossningen. Det värsta som hände under Elliots förlossning var när bandet åkte lite snett när jag var själv på rummet (B var på toa) och hjärtljuden plötsligt försvann... Urk!
    Skönt att veta var förlossningen ligger och så med förstår jag. Men ni ska gå på studiebesök med föräldragruppen med eller?

    SvaraRadera