fredag 5 november 2010

Fredag!

Då var det fredag igen då.. herreguud vad tiden går fort! Känns som det nyss var helg ju! Lilla älsklingen är ju redan 7 månader! Vill stanna tiden.. nej då det är såå underbart att se henne växa och det händer nya saker varje dag! Hon har blivit såå busig med vår lilla tjej! För runt en månad sen hände det något med henne, ja hon har ju varit en glad tjej innan också, men nu är så hon sprallig nästan hela tiden och snackar och skrattar som bara den! Underbara unge!

Inatt sov hon en hel natt för första gången på jag vet inte hur länge! Vad förvånad jag blev när jag kollade på klockan och den var 8! På dagarna sover hon dock inte länge alls, runt en halvtimme tre gånger om dagen bara! Ibland (som just nu) sover hon en längre stund kanske en timme, max två!

Mycket kretsar runt mat och välling hemma hos oss just nu! Klara vägrar nämligen att äta mat.. ja några skedar kan hon ta med sen tvärvägrar hon att öppna munnen! Samma sak med välling.. vi har testat både havre och majs och även testat att ha i lite mer socker (just för att bröstmjölken är så söt) men icke!! Ni som har varit med om samma sak.. tips?? ;) Idag ska jag göra egen mat till henne, det blir kyckling med morot och rotselleri. Vi får se om det faller lilla damen i smaken! ;)

Annars tar vi det lugnt idag.. hade planerat tur till öppna förskolan men det verkar stängt pga lov och röd dag imorgon. Istället kommer C på fika i eftermiddag, det blir mysigt!

Ha en skön helg mina söta vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar