tisdag 9 november 2010

Endast Tessan är vaken...

... kan inte sova, har varit uppe sen klockan 2. Min ichias håller mig vaken och nu satte jag mig vid datorn och hoppas på att bli utmattad så jag bara somnar..

Tar det från början.. Jag har ju haft problem med min ichias sedan maj nån gång men först efter sommaren (sep) tog jag tag i det och började gå hos kiropraktor Gunnar. Jag blev bättre med en gång nästan och har mått hyfsat bra nu ett tag.. Men i lördags hände något, jag skulle böja mig ner och plocka upp nåt från golvet när jag kände hur det knäppte till i ryggen. Fick ont lite senare och fick ta tabletter och lägga mig och vila. Det gick dock över ganska snabbt, men.. Vaknade i söndags morse klockan 6 och kunde inte röra mig! Och då menar jag verkligen inte röra mig!! Försökte men smärtan var outhärdlig! Jag grät av smärta och det gjorde jag inte ens under förlossningen!! ;) Kalle kom med tabletter och försökte hjälpa mig samtidigt som Klara vaknade och skrek och var hungrig! Tur att vi hade ersättning hemma! Till slut hjälpte tabletterna lite och jag kunde efter stor möda ta mig upp ur sängen och stappla runt lite.. hela söndagen hade jag svinigt ont och igår natt vaknade jag varannan timme och det tog tid innan jag kunde somna om.. Så idag gick jag till min käre Gunnar igen och efteråt kändes det mycket bättre som tur var! Går dock på voltaren och panodil.. Nu vaknade jag klockan 2 och har inte kunnat somna om, värken sliter i benet och hur jag vrider och vänder på mig så gör det helvetes ont! Har nu tagit en panodil och smörjt mig med voltaren och hoppas att jag kan göra ett försök att somna igen snart..

Ojoj vilket positivt och uppmuntrande inlägg detta blev! ;) Men det var skönt att skriva av mig känner jag!

Hoppas ni sover gott mina vänner, nu ska jag göra ett försök att göra det också!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du mår bättre idag vännen!! Skickar en massa krya kramar!
    KRAAAAAAAM

    SvaraRadera
  2. Usch va jobbigt, I know the feeling! =( Försök att gå runt sakta, så du inte blir för stillasittande för då låser sig ryggen igen.. Hoppas det blir bättre snart! Kram Jessica

    SvaraRadera