måndag 27 maj 2013

V 38

Nu är det mindre än 3 veckor tills beräknad förlossning! Känns så overkligt! Snart är han här!!

Idag var jag hos min nya barnmorska Malin och henne gillar jag jättemycket! Sån go tjej! Alla värden såg jättebra ut, blodtryck 120/60, hjärtljuden låg stabilt på 150 trots en aktiv krabat där inne just då! När hon hade känt på huvudet som fortfarande är ruckbart, frågade hon om jag ville känna. Och jag kände verkligen ett litet huvud där nere! Jag började ju självklart böla! 😉

Sedan sammanfattade vi mina tidigare erfarenheter av klaras förlossning och önskemål inför denna. Först och främst vill jag föda vaginalt trots att det var tufft vid förra förlossningen med sugklocka, hur mycket jag sprack och hur jobbigt jag hade det med smärtan efteråt. Sedan hoppas jag att jag föder tidigare denna gång så jag förhoppningsvis inte är helt slutkörd redan innan utan orkar vara mer aktiv och mer närvarande. Smärtlindring vill jag ha allt jag kan få, haha! Mer uppe och gå denna gång hoppas jag också på och på så sätt skynda på förlossningsarbetet.

Hur det än blir så är det ju faktiskt så att det går ju verkligen inte att kontrollera hur det blir i slutändan. Bara att go with the flow så att säga! 😉 Nu längtar vi massor efter lillebror alla tre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar