måndag 17 oktober 2011

Helgen!

Vi har haft en väldigt mysig, rolig och ganska så intensiv helg! I lördags åkte vi till Orust på 40-års fest! Kalles kompis Johan som fyllde år och det firades på kursgården Röra Röd! Jag har varit där ett par gånger tidigare, senast midsommar 2009 och jag gillar verkligen det stället! Så mysig gård med flera stugor och byggnader.

Vi fick Drängstugan att husera i och Klara tyckte det var jättespännande! Med på festen var närmare 20 st barn och de sprang ute på gården och lekte och sparkade boll. Orädd som hon är så skulle ju Klara givetvis vara med och leka! ;) Hon sprang omkring där ute på gården bland barnen och hade kanonkul! Det var inga problem att ha med henne på festen heller! Hon älskar när det är mycket folk runt henne och när hon får en massa uppmärksamhet! Som vanligt charmade hon alla! ;)

När det var dags för läggning somnade hon som en stock! Vi hade testat babyvakten ordentligt och bytt batterier så det var inga problem, men larvig som jag är så kunde jag ändå inte riktigt slappna av utan gick och tittade till henne ett par gånger! ;) Hon vaknade även till en gång och var ledsen men vi var bara i huset bredvid så hon behövde inte vara ledsen länge.

Kl 7.20 vaknade lillskruttan pigg som en mört på söndagsmorgonen, jag behöver nog inte säga att hennes mamma och pappa inte var liiika pigga då!? ;) Vi stannade kvar på gården och sov middag med Klara och åt även lunch där, skönt att ta det lite lugnt innan hemresan. Vi var hemma i Karlstad igen runt kl 19 och då var Klara sååå pigg och full av energi efter att ha suttit i bilen i ca 3 timmar! Vi föräldrar var inte lika pigga! Efter kl 21 (!) somnade hon igår så hon lär nog vara ganska trött på dagis idag! Hon har även blivit förkyld och hostig så jag hoppas att hon inte blir sämre lilla älsklingen!

Lite bilder från helgen kommer inom kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar