tisdag 11 oktober 2011

1½ års kontroll och lite skryt! ;)

Idag har Klara varit på läkarkontroll och även fått spruta för mässlingen, röda hund och påssjuka. Sprutan gjorde ont och Klara blev ledsen men det gick ganska snabbt över. Kontrollen gick så bra så. Nu väger hon 10,4 kg och är ca 84 cm lång, jag tror dock att mätningen inte stämde helt då Klara inte alls gillade att ligga still och bli mätt.

Läkaren ställde några frågor om Klara och bad henne bl a visa magen som hon så gärna gjorde! :) De märkte direkt att Klara är en duktig liten tjej som kan mycket för sin ålder. Som t ex att hon pratar meningar med fyra ord, sjunger hela sånger som Bä bä vita lamm och Lilla snigel och är väldigt medveten. Som förut ikväll när jag dammsugade och telefonen ringde. Jag hörde inte alls att det ringde, då hämtade Klara luren och gav den till mig! Sötfia! Hon är så liten mammas gull och kan så mycket redan! Vi kan föra en konversation med henne och hon svarar. Tidigare idag kom hon ut till mig i köket med en kattbajs (blä) i handen (den hade fastnat i pälsen på nån av katterna och lossnat på golvet). Baaajs änga (slänga) den sa hon. Usch då sa jag till henne, var hittade du den? Dä golvet sa hon då och gick ut och pekade på golvet i vardagsrummet där det låg en kattbajs till. Sen gick vi och tvättade händerna! ;) Hon är även en bestämt tjej, hon har börjat säga nej till nästan allt och visar tydligt vad hon vill att vi ska göra och vad hon vill göra, och händer det inte på typ 2 sekunder blir hon såå sur! Nu är det mycket nej, sura miner och miiiin som gäller. Lite tidig 2-års trots kanske?? ;)


Det har varit lite bloggtorka på sista tiden, jag känner att jag inte riktigt har tiden och lusten att blogga varje dag utan ibland kommer det att kanske att dröja lite mellan varje gång. Hoppas att ni som läser min blogg har förståelse för det och fortsätter att läsa den ialla fall! ;)

Förra veckan hade vi besök nästan hela veckan! På tisdagen kom Klaras mormor och kusin Anton och i fredags kom morfar och moster Helene, det var fullt hus här och såå mysigt! Det blev tomt när de åkte i söndags! Men om två veckor kommer min söta mamma igen! Hon kommer hit och ska vara barnvakt när vi åker på Kalles morfars begravning den 28 oktober. Kära Stellan som somnade in lugnt och stilla i sitt hem för ca 1½ vecka sedan. Det känns konstigt att han inte finns längre, han var en otroligt fin människa.

God natt vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar