tisdag 23 augusti 2011

Dagistjejen!










I onsdags började mammas lilla tjej dagis! De två första dagarna var både Kalle och jag med och vi stannade där i ca 1 timme. I fredags gick jag och Klara dit och då lämnade jag henne där en stund själv. Hon var jätteledsen när jag gick ifrån henne och grät som bara den! Det kändes jättejobbigt och jag höll på att börja gråta själv. Lina och jag satt inne på tjejernas avdelning och hängde mer eller mindre ut genom fönstret, hönsmammor som vi är! ;) Jag såg bara efter en liten stund att Klaras fröken Carola gick omkring med henne och de tittade på bilarna utanför, då blev jag lugn när jag såg att hon inte grät mer. När jag kom tillbaka till henne så grät hon också och ville inte släppa mig men efter en liten stund lekte hon som ingenting hänt igen. Igår och idag har Kalle varit med henne på dagis. Igår när de kom dit blev Klara lite gnällig så Carola tyckte att Kalle skulle vara kvar och hålla sig i bakgrunden. Det gick jättebra, Klara tittade knappt åt hans håll och hade fullt upp att leka! Idag när de kom dit så gick hon rakt in bara och började leka direkt och efter en stund gick Kalle iväg och satte sig så Klara inte såg honom. Det hade gått jättebra! Nu känns det riktigt bra när klara börjar känna sig "hemma" på dagis! Imorgon ska hon stanna kvar och äta lunch och på torsdag och fredag ska hon även stanna kvar över vilan. Jag tror hon kommer störttrivas på dagis med alla kompisarna! Mammas stora lilla dagistjej!

1 kommentar: